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Article 322-16 of the French Cinema and Moving Image Code

Support for the pre-production of video games is granted to help cover the following expenses:
1° Remuneration paid to authors participating in the pre-production of the video game, pursuant to a contract for the transfer of exploitation rights, as well as the related social security charges;
2° Staff costs relating to the company’s employees assigned directly to the pre-production of the video game and the salary costs of the technical and administrative staff involved, as well as the related social security charges;
3° Depreciation of fixed assets created or acquired as new and allocated directly to the pre-production of the video game;
4° Other operating expenses, for the portion allocated to the pre-production of the video game. These expenses include the purchase of materials, supplies and equipment, rental of buildings, maintenance and repair costs relating to these buildings, travel expenses, technical documentation, postage and electronic communication costs;
5° Expenses entrusted to service providers for the pre-production of the video game;
6° Overheads and contingencies up to a maximum of 10% of the video game pre-production budget.

Original in French 🇫🇷
Article 322-16


Les aides à la préproduction de jeux vidéo sont attribuées en vue de contribuer à la prise en charge des dépenses suivantes :
1° Les rémunérations versées aux auteurs participant à la préproduction du jeu vidéo, en application d’un contrat de cession de droits d’exploitation, ainsi que les charges sociales afférentes ;
2° Les dépenses de personnel relatives aux salariés de l’entreprise affectés directement à la préproduction du jeu vidéo et les dépenses salariales des personnels techniques et administratifs qui y concourent, ainsi que les charges sociales afférentes ;
3° Les dotations aux amortissements des immobilisations créées ou acquises à l’état neuf et affectées directement à la préproduction du jeu vidéo ;
4° Les autres dépenses de fonctionnement, pour leur quote-part affectée à la préproduction du jeu vidéo. Ces dépenses comprennent les achats de matières, fournitures et matériels, les loyers des immeubles, les frais d’entretien et de réparation afférents à ces immeubles, les frais de voyage et de déplacement, les frais de documentation technique et les frais postaux et de communication électronique ;
5° Les dépenses confiées à des entreprises prestataires pour la préproduction du jeu vidéo ;
6° Les frais généraux et les imprévus dans la limite de 10 % du budget de préproduction du jeu vidéo.

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