Article D7343-76 of the French Labour Code

I.- The lump-sum compensation defined in Article L. 7343-20 paid to representatives in respect of their training and their delegation hours is paid by the Autorité des relations sociales des plateformes d’emploi.

An order by the Minister for Labour, after consultation with the Director General of the Employment Platforms Social Relations Authority, will determine the amount of compensation, the procedures for checking the loss of remuneration and the procedures and frequency of payment of compensation.

II – A collective agreement in the sector may provide for a supplementary allowance financed by contributions from the signatory platform organisation(s).

An agreement concluded between the platform organisations mentioned in the previous paragraph and the Autorité des relations sociales des plateformes d’emploi may provide for the latter to collect the contributions and pay the proceeds of the contributions collected to the representatives, in accordance with the procedures laid down in this agreement.

Article D7343-76

I.- L’indemnisation forfaitaire définie à l’article L. 7343-20 versée aux représentants au titre de leur formation et de leurs heures de délégation est prise en charge par l’Autorité des relations sociales des plateformes d’emploi.

Un arrêté du ministre chargé du travail détermine, après avis du directeur général de l’Autorité des relations sociales des plateformes d’emploi, le montant de l’indemnisation, les modalités de contrôle de la perte de rémunération ainsi que les modalités et la périodicité de versement de l’indemnisation.

II.-Un accord collectif de secteur peut prévoir une allocation complémentaire financée par des contributions de la ou des organisations de plateformes signataires.

Une convention conclue entre les organisations de plateformes mentionnées à l’alinéa précédent et l’Autorité des relations sociales des plateformes d’emploi peut prévoir que cette dernière recouvre les contributions et reverse le produit des contributions recouvrées aux représentants, selon les modalités prévues par cette convention.