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Article 311-59 of the French Cinema and Moving Image Code

Audiovisual adaptations of live performances must, with regard to investment for production:
1° Be financed by an hourly contribution in cash from one or more television service publishers or by an hourly contribution in cash from one or more on-demand audiovisual media service publishers, meeting the conditions laid down in 1° or 2° of Article 311-8, greater than or equal to €20,000;
2° Be the subject of an amount of French hourly expenditure greater than or equal to €54,000;
3° Satisfy a level of artistic and technical quality assessed on the basis of a minimum number of working days set at:
a) 26 days when the duration of the work is greater than 60 minutes;
b) 20 days when the duration of the work is less than or equal to 60 minutes or when the work deals with contemporary music.
The minimum number of working days is calculated for all of the following creative and production positions: director, cinematographer, scriptwriter, sound engineer, vision engineer, chief editor, mixer, colourist, music consultant.

Original in French 🇫🇷
Article 311-59


Les adaptations audiovisuelles de spectacle vivant doivent, en ce qui concerne l’investissement pour la production :
1° Etre financées par un apport horaire en numéraire d’un ou plusieurs éditeurs de services de télévision ou par un apport horaire en numéraire d’un ou plusieurs éditeurs de services de médias audiovisuels à la demande, répondant aux conditions prévues au 1° ou au 2° de l’article 311-8, supérieur ou égal à 20 000 € ;
2° Faire l’objet d’un montant de dépenses horaires françaises supérieur ou égal à 54 000 € ;
3° Satisfaire à un niveau de qualité artistique et technique apprécié en fonction d’un nombre minimum de jours de travail fixé à :
a) 26 jours lorsque la durée de l’œuvre est supérieure à 60 minutes ;
b) 20 jours lorsque la durée de l’œuvre est inférieure ou égale à 60 minutes ou lorsque l’œuvre porte sur des musiques actuelles.
Le nombre minimum de jours de travail est comptabilisé sur l’ensemble des postes de création et de production suivants : réalisateur, chef opérateur, scripte, ingénieur du son, ingénieur de la vision, chef monteur, mixeur, étalonneur, conseiller musical.

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