Article L143-1 of the French Insurance Code

This section applies to operations carried out by supplementary occupational pension funds as part of their administrative authorisation. As part of this authorisation, contracts may be offered whose purpose is to provide retirement benefits linked to a professional activity, paid in addition to the benefits provided by the basic and supplementary schemes required by law or allocated by reference to the prospect of reaching retirement age. These contracts are taken out :

1° By an employer or group of employers for the benefit of their employees or former employees, or by a representative professional group of employers for the benefit of their employees or former employees. They are of a collective nature, determined within the framework of one of the procedures mentioned in article L. 911-1 of the Social Security Code;

2° Or by an association mentioned in article L. 144-1.

La présente section s’applique aux opérations pratiquées par les fonds de retraite professionnelle supplémentaire dans le cadre de leur agrément administratif. Peuvent être proposés, dans le cadre de cet agrément, les contrats ayant pour objet la fourniture de prestations de retraite liées à une activité professionnelle, versées en supplément des prestations servies par les régimes de base et complémentaires légalement obligatoires ou attribuées par référence à la perspective d’atteindre la retraite. Ces contrats sont souscrits :

1° Par un employeur ou un groupe d’employeurs au profit de leurs salariés ou anciens salariés, ou par un groupe professionnel représentatif d’employeurs au profit des salariés ou anciens salariés de ceux-ci. Ils revêtent un caractère collectif déterminé dans le cadre d’une des procédures mentionnées à l’article L. 911-1 du code de la sécurité sociale ;

2° Ou par une association mentionnée à l’article L. 144-1.