Article A121-2 of the French Insurance Code

Notwithstanding the provisions of article A. 121-1, contracts covering the following risks may include a reduction or increase clause different from that mentioned in that article:

1° Contracts insuring more than three motor vehicles belonging to the same owner and requiring a category B licence to drive. However, vehicles intended to be hired for a period of at least twelve months or to be leased remain subject to the provisions of article A. 121-1.

2° Contracts covering agricultural risks as defined by article 1001 (1°) of the General Tax Code.

3° Contracts covering public transport vehicles for passengers or goods, or any vehicle with a permissible laden weight of over 3.5 tonnes.

4° Contracts, taken out by a legal entity, covering more than three motor vehicles belonging to employees or voluntary collaborators of this legal entity, on the occasion of any journey made for the needs of the contract holder and in his exclusive interest.

(Annex not reproduced)

Article A121-2

Par dérogation aux dispositions de l’article A. 121-1, les contrats garantissant les risques ci-après peuvent comporter une clause de réduction ou de majoration différente de celle mentionnée à cet article :

1° Contrats garantissant plus de trois véhicules automobiles appartenant à un même propriétaire et dont la conduite exige la possession d’un permis de catégorie B. Toutefois, les véhicules destinés à être loués pour une durée au moins égale à douze mois ou à être mis en crédit-bail demeurent soumis aux dispositions de l’article A. 121-1.

2° Contrats garantissant les risques agricoles tels qu’ils sont définis par l’article 1001 (1°) du code général des impôts.

3° Contrats garantissant les véhicules de transport public de voyageurs ou de marchandises, ou tous véhicules dont le poids autorisé en charge est supérieur à 3,5 tonnes.

4° Contrats, souscrits par une personne morale, garantissant plus de trois véhicules automobiles appartenant à des salariés ou collaborateurs bénévoles de cette personne morale, à l’occasion de tout déplacement effectué pour les besoins du souscripteur du contrat et dans son intérêt exclusif.

(Annexe non reproduite)